Klachten en Geschillen
Uw vragen, wensen en mogelijkheden staan centraal in onze zorgverlening. Mocht u toch niet tevreden zijn, dan horen wij dit graag. U, uw familie, naasten of vertegenwoordiger kunnen een klacht indienen.
Klachten
Wat kunt u doen met een klacht over ons?
Als u ontevreden bent over de geleverde zorg of ondersteuning, bespreek dit dan eerst met uw contactpersoon bij Mild Care of de zorgverlener zelf. U kunt uw klacht telefonisch, digitaal of schriftelijk indienen. Ook kunt u ons online klachtenformulier invullen. In uw zorgdossier vindt u de contactgegevens van de eindverantwoordelijke teamleiders.
Een goede manier om uw klacht kenbaar te maken, is door in gesprek te gaan met de betrokken medewerker en/of diens teamleider. Dit leidt vaak tot een oplossing en voorkomt toekomstige problemen. Als een gesprek niet helpt, kunt u contact opnemen met de Raad van Bestuur.
U kunt de Raad van Bestuur bereiken op het adres: Mild Care Nederland B.V. T.a.v. Bestuur Heeswijkplein 142, 2531 HJ Den Haag
Onafhankelijke Klachtenfunctionaris
Als uw klacht niet naar tevredenheid wordt afgehandeld, kunt u deze voorleggen aan onze onafhankelijke Klachtenfunctionaris. Ook klachten die niet direct over de geleverde zorg gaan, kunnen aan de Klachtenfunctionaris worden voorgelegd, bijvoorbeeld als afspraken niet worden nagekomen.
U kunt de Klachtenfunctionaris bereiken via:
- Email: klacht@verenigingspot.nl
- Telefoon: 035 – 54 27 517
- Postadres: Postbus 5135, 1410 AC Naarden
Geschilleninstantie
Als de ondersteuning door de Klachtenfunctionaris niet tot een oplossing leidt, kunt u een formele klacht indienen bij een erkende Geschilleninstantie. Mild Care is aangesloten bij Geschilleninstantie Zorggeschil. Het Klachtenreglement van Stichting Zorggeschil kunt u terugvinden op hun website. Voor verdere informatie verwijzen wij u naar de website van Spot.
Lees meer over de eisen van de Wkkgz op de website van de Rijksoverheid.